Úpravy fotografií v GIMPu

20.01.2013 11:08

V další hodině Počítačové grafiky jsme se učili zacházet s novým programem - GIMP. Když jsem si poprvé tento program otevřela, úplně jsem se lekla. Prostředí v GIMPu je úplně jiné než v ostatních programech, ale také je tam více nástrojů, které opravdu usnadňují práci při úpravě. Nejvíce se mi v něm líbí nástroj Inteligentní nůžky, je to velmi lepší nástroj než např. laso a kouzelná hůlka v jiných programech. Ukazovali jsme si zatím jenom pár ukázek úprav fotografií. Úkolem bylo prosvětlovat fotografii, změnit barvu jenom nějaké části snímku a zvýrazňovat objekt na fotografii. Moje publikovaná fotorafie je na práci zvýrazněného objektu. Tato práce se tvořila pomocí vrstev a rychlé masky. Práce byla zábavná a v novém programu mě zatím baví pracovat.

 

—————

Zpět